Dagsrytme

Morgen Idrætsbørnehaven Bellevue åbner kl. 6.30. Der er faste voksne, der åbner.  Der tilbydes morgenmad til de, der har lyst. Dagen begynder i en rolig, tryg og hyggelig atmosfære. Der bliver gennem børneinddragelse etableret fleksible, tilrettelagte og spontane læringsmiljøer.

Kl. 8.45 - 9.00 Alle bliver tilbudt let formiddagsmad og drikke.

Formiddag er der planlagte pædagogiske læringsmiljøer, der dels foregår i relationsgruppen og dels i samarbejde med en anden relationsgruppe. I planlægning tages der udgangspunkt i de seks læreplanstemaer og i pædagogisk idræt. De seks læreplanstemaer omfatter: 1) Alsidig personlig udvikling, 2) Social udvikling, 3) Kommunikation og sprog, 4) Krop, sanser og bevægelse, 5) Natur, udeliv og science, 6) Kultur, æstetik og fællesskab.  Pædagogisk idræts 4 fokuspunkter: social, kognitiv, fysisk og psykisk.

I tilrettelæggelsen af de pædagogiske læringsmiljøer er der plads til fordybelse og udvikling af den frie leg.

Middag spiser børnene et fælles måltid. Børnene får vand til måltidet.

De børn, der har behov for søvn eller et hvil, får mulighed for dette. Vi har senge og dyner, men barnet må gerne have sin egen pude, dyne og bamse med.

Efter spisning er der mulighed for fordybelse på formiddagens indtryk, gennem tegning, dialogisk læsning, afslapning eller den frie leg.

Eftermiddag Vi spiser eftermiddagsmad kl. 14.00. Efter eftermiddagsmaden bliver barnet tilbudt at deltage i pædagogisk idræts lege på tværs af relationsgrupperne. Legene kan foregå både ude og inde, i det formelle og uformelle rum.

Den sidste del af dagen bruger vi på lege, sige tak for i dag, og snak med forældre